zaterdag 13 november 2010

brillen


We dragen beiden brillen. Ik zeg: 'megane is japans voor brillen'. Zij zegt: 'wil je thee?' 'Goed, zolang het geen rozenbottel is'. 'Is earl grey goed?'

Er is thee voor twee maar 'er zijn geen glazen' zegt ze. Ik zeg: 'ik heb twee glazen in mijn bril, en jij hebt er ook twee'. Ze lacht niet.

We slurpen om beurt uit de slurf van de theepot. Ze zit naast me in de zetel, ik ruik haar parfum. We verbranden onze monden en zwijgen.

'Ik heb dit al vaker gedaan' zegt ze om (mij) (haarzelf) gerust te stellen. Langzaam knoopt ze mijn hemd los.

Later ligt mijn buik tegen haar rug en sluit ik haar met armen en benen in. Zo liggen we tegen elkaar. Als de brillen op het nachtkastje.


(afbeelding uit mijn dagboek van Oona Mäkelä)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten